Trött

Har nu suttit i snart tre timmar med att lägga in låtar på min nya rosa ipod, är så trött så jag slutar för idag.


"Läste precis på syrrans blogg hon har sådana fester där möbler går sönder låter som en vild fest"


Har jobbat en vecka på jobbet nu och det har varit mycket att lära men väldigt kul. Det är ju stor skillnad att jobba som säljare på IKEA då rör man sig hela tiden. På nya jobbet sitter man vid en dator hela dagarna, så jag får akta mig från att få musarm.

Satt precis och tänkte på att jag varit på 4 begravningar de senaste, vad blir det 4-5 åren och två av dem kunde inte behövt gå så långt. Varav en av dom två var min morbror som gav mig många underbara minnen så det blir många varför!!!!!

Varför mår man så dåligt att man vill ta sitt liv?
Varför tänker man inte på dom man lämnar kvar som får sörja resten av livet?
Varför är vissa så ledsna i början men efter två veckor har de gått vidare och ja varför inte gifta sig när man ändå gått vidare.


Jag vet att man skall inte skylla på någon, men i mitt hjärta så har en viss person tagit min morbror ifrån mig och jag kan än idag inte förstå vad han såg hos henne.

Varför var hon så viktig att hon till och med blev viktigare än dina barn.


-Kanske var det för att en dag så togs allt ifrån dig du blev ensam kvar i ett stort hus.


Varför hälsade vi inte på dig oftare, det finns inga ursäkter bara enorm saknad och många varför!
Varför tar man alltid så mycket för givet.

"Som liten var vippe ofta barnvakt för mig när mamma jobbade och pappa på jakt.
Jag minns en gång när han var tillsammans med en tjej som hade en dotter som hette julia, vi hade så kul ihop kommer jag ihåg. Vi skulle åka till Hemse med vippe och på den tiden hade vippe långt lockigt rött hår. Jag satt i baksätet och lekte med vippes hår, att det var tyglar, men han tyckte inte det var lika kul som jag tyckte att det var. Sedan så tyckte han att jag och julia pratade för mycket så han stannade vid statoil i stånga och gick in och ut kom han med två stora 1kg`s påsar med vingummi och så sa han , nu kanske ni håller tyst en stund och så skrattade han.

Du var min älskade morbror och ingen morbror i hela universum kan slå din snällhet.


Tyvärr fick inte alla se den, tyvärr såg många den onyktra varianten och fick inte se den underbara, omtänksamma och den snäääääääääääääääääääääääääääääällaste personen som fanns. Även om jag inte längre tänker på dig varje dag så väcks minnen till liv när jag hör en sorglig låt på radion eller när jag tänker på mina tappra kusiner som får leva resten av livet med den enorma saknad i hjärtat av något som saknas.
Det enda jag vet är att nu måste vi gå vidare med en saknad som aldrig kommer att försvinna.

Det är egentligen ingen ide att lägga tid och energi på att lägga skuld på någon det bästa är att radera dem från minnet och jag håller på att radera bort en viss person från minnet och det känns så underbart lättande. Hoppas ni också kan göra det för det är så underbart hon är nte ens värd att tänkas på. Hon är död i mitt minne. Hemskt men sant.
Önskar henne det värsta i livet och att hon till slut träffar satan långt ner i det svarta hålet.

Det är skönt att skriva av sig lite, får göra det ibland det lättar på hjärtat lite men min morbror kommer ju tyvärr aldrig tillbaka, så det är ju bara ord.

Kramis


Kommentarer
Postat av: Camilla

Va fint du skriver syster, vi träffa den kärringen på hemse torgdag men hon gick bara förbi med sitt bihang, så mycke skämdes hon, men de kan hon allt göra de. För mig så e oxå allt hennes fel att vippe försvann. Puss&Kram syster <3

2008-10-06 @ 13:30:53
Postat av: Pernilla

Med tårarna rinnande ner för kinderna läste jag ditt inlägg . Säger som camilla , vad fint du skriver om våran älskade Vippe <3 Hon är död för mig med . Saknar dig syster !

2008-10-06 @ 18:21:10
URL: http://meinherzbrennt.blogg.se/
Postat av: Mia Olofsson

du skriver så jätte fint, sitter här och gråter, jag saknar han så fruktansvärt mkt!

Och jag hatar henne!!!!! :@

2009-01-10 @ 14:33:16
URL: http://miieen.blogg.se/
Postat av: Mia Olofsson

Gud va fint du skriver, sitter här och gråter :( jag saknar pappa så fruktansvärt mkt:( Och jag hatar Henne!!!!! :@

2009-01-10 @ 14:34:57
URL: http://miieen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0